ספר התורה עתיק הפך לתוף של תזמורת נוער היטלר

    אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה, עפר גדנקן 1 Comment on ספר התורה עתיק הפך לתוף של תזמורת נוער היטלר
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי יורי ילון מפרסם היום בעיתון ישראל היום, כי לאחרונה התגלה בפולין תוף ששימש את תזמורת נוער היטלר, ושהוכן מגוויל של ספר תורה. התוף נרכש על ידי עמותת ממעמקים, המנציחה את זיכרון השואה.

    ילון מדווח כי הכל התחיל לפני כשבועיים אז קיבל אחד המתנדבים של העמותה באזור לודז' מידע על מכירת תכולת דירה של נאצי ישיש שמת ערירי, וחפציו נמכרו למרבה במחיר. נציג של העמותה נשלח כדי לרכוש את התוף הייחודי, שנקנה בסיוע של משפחת לבקוביץ' לזכר בני משפחתם שנספו בשואה.

    התוף הועבר אל ג'וני דניאלס, יו"ר עמותת ממעמקים, שנדהם מהממצא הנדיר. "ברגע שראיתי את התוף הזה, בכיתי מהתרגשות", סיפר דניאלס לישראל היום. "נדהמתי לגלות שאפשר לקרוא בבירור את הטקסט מתוך ספר התורה. אף אחד לא טרח לטשטש אותו. האותיות כנראה נראו להם קישוט לא רע".

    דניאלס הוסיף כי "לאור השנים היו דיווחים של יהודים על שימוש של הנאצים בספרי קודש וזלזול בתשמישי קדושה. במסגרת המכירה הזו הצלחנו לאתר את התוף, שהוכן מיריעות עור של ספר תורה. המוכרים לא ידעו במה מדובר וראו בזה תוף רגיל וישן. ערכנו בדיקה והתברר לנו שהתוף הזה, שהוכן מספר תורה, שימש את נוער היטלר בתהלוכות ובצעדות לחיזוק התעמולה הנאצית. אנחנו לא מרבים לקנות פריטים מתקופת השואה, אבל בגלל חשיבות התוף החלטנו לקנות אותו, כדי להעביר באמצעותו מסר ושיעור לצעירים ברחבי העולם על הדרך שבה ניסו הנאצים לפגוע ביהודים בכל אמצעי".

    "אנחנו נשתמש בתוף הזה בתור כלי חינוכי ונאפשר לאנשים לגעת בהיסטוריה באופן מוחשי. אנחנו מאמינים שבאמצעות הסיפורים האישיים האלה אפשר ללמד על השואה בצורה בלתי רגילה ועוצמתית. אני מרגיש שזה הניצחון שלנו, שהצלחנו להביא את התוף הזה לישראל". אמר דניאלס לישראל היום.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עוד מעט… יהיו לנו חרבות פיפיות בידינו ונעשה נקמה בגוים תוכחות בלאמים וגו'